søndag 10. januar 2010

Ullpledd i oldemorsruter


I disse kalde tider er det godt med et varmt pledd rundt seg. Har begynt å hekle et pledd i oldemorsruter, men er ikke ferdig enda. Det tar lang tid å hekle 88 ruter :) Av garn har jeg brukt Dalegarn Falk. Jeg synes dette garnet passet fint fordi det er varmt og klør ikke, men også fordi det kan vaskes i maskin. Jeg hekler en og en rute, og syr sammen remser etterhvert. I bredden har jeg brukt 8 ruter og i lengen har jeg brukt 11 ruter. Ferdig mål blir ca 100 x 200 cm.

3 kommentarer:

  1. Dette teppet er behagelig å se på. Fint avstemte farger. Lekkert

    SvarSlett
  2. kunne tenkt meg ett sånt teppe,men huff så masse arbeid.Du e kjempeflink.

    SvarSlett
  3. Kjempefint teppe, ett sånt har jeg veldig lyst til å lage! Hvilke farger har de brukt, de var nydelige sammen§

    SvarSlett