torsdag 21. januar 2010

Jakke og bukse i Fabel


Ja da har jeg atter en gang startet på et nytt prosjekt. Denne gangen skal jeg strikke en jakke og ei bukse i garnet Fabel. Har kommet godt i gang med buksa, og jeg tror resultatet blir fint. Siden garnet er i ulike farger blir det et fint mønster på buksa. Til jakken har jeg tenkt å bruke Fabel i fargen natur. Vet enda ikke hvilken oppskrift jeg skal bruke, men tror det blir noe med flettemønster. Jakke og bukse strikkes i str 1mnd/3mnd.

Da var jeg ferdig med buksa, resultatet ble bra. Har nå startet med en jakke til buksa. Det er en egen komponert oppskrift. Har brukt dobbel perlestrikk og flettemønster ved rillekanten. Det var litt av et arbeid å begynne, ble aldri fornøyd så det ble en del opprekking av jakken. Men nå er jeg fornøyd og håper bare at resultatet blir bra til slutt :)




3 kommentarer:

  1. Så flott buksen ble. Gleder meg til å se jakken også. Jeg skjønner ikke hvordan du får tid til alt håndarbeid. Klem fra farmor

    SvarSlett
  2. Så fin blogg du har! :) Jeg lurer på om du har tips til hvordan jeg kan få mønsteret til å bli likt på begge føttene slik du har fått til på denne buksen? Synes det er finere enn når det er forskjellig mønster på beina.

    SvarSlett
  3. Tusen takk for det :) Jeg synes også det er finest når mønsteret blir likt. Det jeg har gjort er å begynne på et nytt nøste til hver fot jeg strikker, og så prøver jeg å begynne på samme plass i mønsteret på garnet. Det blir neesten helt likt da :)

    SvarSlett