søndag 14. mars 2010

Djevellua med en søt liten knapp

Etter at jeg gikk til innkjøp av boka "Myk start" har strikkepinnene så og si gått i ett. Det var så utrolig mye fint i den boka at jeg bare måtte gå til innkjøp av nytt garn og sette i gang å strikke. Og jeg som har problemer med å gjøre ferdig et strikkeposjekt før jeg begynner på et nytt. Men men..Jeg fikk i allefall gjort meg ferdig med denne "Djevellua". Jeg har brukt lanett fra Sandnesgarn, og lua er strikket i 4 -8 mnd. Jeg gjorde en liten vri på lua, i oppskrifta står det at man kan strikke to snorer, men jeg har tatt opp masker langs den ene spissen og strikket frem og tilbake, på slutten la jeg opp flere masker for å få til et fint knapphull. I den andre spissen sydde jeg fast en søt lite blomsterknapp. På bildet ser fargen på lua litt blå/lilla ut,men den opprinnelige fargen er lys gammelrosa.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar