torsdag 18. mars 2010

Lommetøffel


Hadde en liten oppryding i alt restgarnet. Og der var det mye rart. Men fant litt rester av garnet Merion Extra Fine. Et super mykt garn som er helt hærlig å strikke med.
Jeg fikk et par lommetøffler i julegave for noen år tilbake. Jeg fant frem disse og prøvde meg fram på en oppskrift. Jeg har lagt opp 5 masker og strikket rillestrikk, så la jeg opp slik at jeg fikk 42 masker tilsammen og strikket 2 r og 2 vr. Mot slutten av arb. har jeg felt av slik at jeg hadde 5 masker igjen på finnen før jeg felte av. Lommetøflene ble i minste laget, så neste gang jeg prøver meg på disse må jeg nok legge opp flere masker. Som dere ser har jeg bare fått en tøffel ferdig, gikk tom for garn :(( Så jeg må nok ta turen innom strikkebutikken, igjen.... Jeg har heklet en Picot kant rundt tøffelen og pyntet med en liten heklet blomst som jeg har festet en perle i.


4 kommentarer:

  1. Hei! Så mye fint og variert du lager da! Alt har liksom en ekstra liten detalj som gjør det til noe ekstra :-)

    SvarSlett
  2. Så flink du er :) Blir inspirert av arbeidet ditt. Du må fortsette å dele med oss hva du har laget :)

    SvarSlett
  3. Tusen takk for fine ord :) Leenge siden jeg har blogget nå, mye ferdig arbeid som ligger å venter på å bli lagt ut :)

    SvarSlett