tirsdag 11. januar 2011

Et nytt medlem i Nissefamilien! Kjempenissen

For et år tilbake, la jeg ut på et stort prosjekt. Å strikke nissefamilien fra Fagstrikk. I år ønsket jeg å øke familiemedlemmene, og jeg bestemte meg for å strikke selveste nissefar. Som er hele 80 cm lang. Ikke bare skulle jeg strikke til meg selv, men jeg strikket også til min mor, som fikk en kjempenisse i julegave. Kroppene kan man kjøpe hos Husfliden, og klærne strikker man selv. Under vil jeg vise dere klærne før og og etter toving. Det er bare genseren og sokkene som ikke er tovet. Det første jeg begynte med, var genseren. Jeg ble litt forskrekket da jeg hadde kommet et stykke på vei, for genseren kunne jo passet til en 2 åring. Jeg hadde ikke sett nissen før jeg startet med å strikke klærne.
Her ser dere klærne før toving:

















Jeg har tovet klærne i vaskemaskina på 40 grader. Har hatt en håndduk sammen med dem, for at de skal toves godt, har også brukt grønnsåpe i stede for vaskemiddel. Det er kjempe spennende å vente på resultatet, flere ganger måtte jeg gå og se i vaskemaskina om hvordan det lå an. Og slik ble resultatet:

1 kommentar:

  1. For en kapasitet og energi du har Hanne. Det ser ut til at alt du lager er av høy kvalitet.Hilsen mor i Nord

    SvarSlett