søndag 16. januar 2011

Skigenser


Endelig er jeg ferdig med denne skigenseren. Den har ligget i strikkekurven i snart et år. Har bare manglet en arm og selve monteringen. Men nå har min kjære samboer fått seg genser til ski sesongen. Oppskrifta er hentet fra sandnes garn, og heftet heter "Til fjells". I ut gangspunktet strikkes den i Smart, men dette garnet er jeg ikke så begeistret for, da jeg har opplevd at det er veldig ujevnt i tykkelsen. Jeg dro rett og slett på Europris og kjøpte Trysilgarn. Ble kjempe fornøyd med det, billig var det også. Strikkearbeidet ble jevnt og fint.
Ermene strikkes for seg, og bolen må klippes opp i sidene. Og dette er noe jeg aldri har gjort før, så da er det godt å ha ei "dreven" bestemor som kan hjelpe. Det er faktisk hun som har lært meg å strikke. Står jeg fast i oppskriften, tar jeg en telefon til henne. :)

Min samboer har fått det ærefulle oppdrage med å vise frem genseren

5 kommentarer:

  1. Så lekker den ble! Nydelig arbeid du har gjort her. Også må det være utrolig deilig å få ferdig et så stort arbeid. Jeg har en tendens til å gi opp på halvveien når det er så store ting - så jeg vet godt hvordan det er...

    SvarSlett
  2. Takk for det :) Ja det er litt arbeid med denne, er kjedelig å strikke bolen i starten, da det bare er ensfarget strikk...
    Flotte votter du har laget forresten, spennende å se hvordan de blir etter toving!

    SvarSlett
  3. Fin genser til en flott gutt.
    klem fra bestemor

    SvarSlett
  4. Så flott Hanne. Genseren er nydelig og det er gutten også. Klem fra mor i Nord

    SvarSlett
  5. Skikkelig stilig genser, liker retro-loocken!
    Flott blogg du har:)

    SvarSlett