onsdag 16. mars 2011

Heklet nett

Min bestemor har lært meg både om strikking og om hekling. Allerede som liten, begynte interessen for strikking. Det startet med at jeg skulle strikke genser til en gutt barnehagen. Eller "stikkee gesser" som jeg så fint sa det. Når jeg står fast i en oppskrift, er ikke telefonsamtalen til bestemor langt unna. Her får jeg både tips og råd om hvordan jeg skal gjøre det. Derfor synes jeg hun fortjener en liten oppmerksomhet, for hennes hjelpsomhet.
Jeg har heklet et handle nett, i garnet Petunia på nål nr 3,5. Oppskriften tror jeg er fra Dale. Selvfølgelig måtte jeg pynte det med knapper fra Snella & Petronella med ordene "Årets Bestemor". Knappene er veldig små. For å dem frem i lyset, heklet jeg to blomster, som jeg festet knappene til. Må si meg fornøyd med resultatet. Og det ble mottakeren også, pakken kom i posten i dag.

7 kommentarer:

  1. Så fint handlenettet ditt ble, og de knappene var jo bare kjempesøte da :-)

    SvarSlett
  2. Herlig historie!
    Leve alle bestemødre!

    SvarSlett
  3. Knallfint.. Sjelden man ser så fine handlenett..

    SvarSlett
  4. Så herlig. Slike bestemødre er gull verdt, og slike barnebarn er ikke så langt unna de heller ;)

    SvarSlett
  5. Tusen takk for alle fine kommentarer :) Ja bestemødre er gull verdt!

    SvarSlett
  6. Så koselig å gjøre sånn stas på bestemor :) kjempefint nett :)

    SvarSlett