fredag 25. mars 2011

Oldemorsteppe til gyngestolen

Jeg har lenge tengt på å lage et teppe til gyngestolen min, og jeg har prøvd meg litt frem og tilbake. Det første halvferdige teppet, heklet jeg med noen friske farger, men det ble rett og slett en katastrofe. Og fortjener ingen plass på bloggen min. Det ble alt for tykt og klumpete. Jeg har sikkelig dilla på lilla, så hvorfor ikke hekle et i lilla?? :)
Jeg har brukt Dale sitt Hubro garn. Valget falt på dette, fordi jeg fant noen farger jeg likte veldig godt. Jeg ville aldri ha brukt dette garnet til produkter jeg bruker. Da det ikke kan vaskes i maskina. Men som pynt til gyngestolen, fungerer det utmerket. Jeg har heklet oldemorsruter i tre ulike farger. Som pynt har jeg laget frynser både oppe og nede. Og dette tipset fikk jeg selvfølgelig av min bestemor! :) Både gyngestolen og bamsen har jeg fått av bestemor og bestefar. Jeg har lyst til å strikke et plagg til bamsen, men litt usikker på om det blir en kjole eller noe annet. Har dere noen ideer, så bare kom med dem :D

4 kommentarer:

  1. Teppet ble kjempefint.Du brukte ikke lang tid på det.Ja du er ei som får tingene gjort i en fei. Klem fra bestemor.

    SvarSlett
  2. Lekkert lilla teppe! :) Ekstra koselig når det skal pynte i så fin gave som den gyngestolen :)

    Om du er på ravelry? Kan du titte på disse kjolene: http://www.ravelry.com/patterns/library/shades-of-summer-dress
    http://www.ravelry.com/patterns/library/little-sisters-dress-kjole-til-lillesster

    SvarSlett
  3. Takk så mye for tipset ;) skal sjekke dem ut!

    SvarSlett
  4. Kjempefint!
    Du kan vel lage klær lagd av bestemorsruter til bamsen og? :o))

    SvarSlett