fredag 30. september 2011

Gammel stol ble som ny!



For litt over et år siden fant jeg en gammel lenestol på bruktbutikken er i byen. Akuratt en slik jeg har vært på utkikk etter. Den kostet hele 180kr, ikke allverden for en slik stol. Dere kan se den lengre ned på bloggen.
I sommer fikk jeg nok motivasjon til å begynne på prosjektet om å trekke om denne stolen. Jeg har kjøpt stoffet på Stoff og Stil. En butikk man virkelig kan gå "bananas" i. Veldig mye lekkert stoff. Har også kjøpt skumgummi på rull. Total kostnad på dette ble 300kr, mot 3000kr en møbelsnekker skulle ha for å trekke om stolen. :O

Jeg tok av alt gammelt stoff og brukte dette som mal til det nye stoffet. Armlenene har jeg pusset ned, da disse var lakket. Hadde litt gammel maling stående, og malte tre strøk med Jotun oljemaling, fargen er hvit med glansgrad 40.

2 kommentarer:

  1. Så fin stolen ble! Hva brukte du for å feste stoffet? "Stiftepistol"?

    SvarSlett
  2. Takk for det. Ja jeg brukte en stiftepisol som jeg kjøpte på Stoff og Stil, kostet ikke allverden, tror det var ca70 kr. Veldig effektivt. :)

    SvarSlett