onsdag 1. august 2012

Strikka mariusgenser, bukse og lue.



I vår ble jeg spurt om å være fadder til ei lita prinsesse. Og for en ærefull oppgave det er :) Super stolt! Det er egentlig ganske enkelt å finne dåpsgaver til jenter, da det er så mye fint av smykker, armbånd, smykkeskrin m.m. Men siden jeg er veldig glad i å strikke, måtte gaven også inneholde noe hjemmestrikk. Og valget falt på mariusgenser, bukse og lue. 
Oppskriften har jeg funnet i SandnesGarn sitt tema hefte 30, som heter "Klassikere 0 - 4 år"
Garn: Drops Baby Merino farge nr 02 (bunnfarge) og nr 27 (mønsterfarge)
Pinnenr: 3 og 3 1/2

 






















  

Det finnes to utgaver av genseren i heftet.  
 Jeg har strikket den med rundfelling. Jeg blir så gla når jeg finner oppskrifter med rundfelling eller raglandfelling, så slipper jeg alt arbeidet med å klippe opp til ermer og montere dem. For DET er et forferdelig arbeid..
Baby Merino er et fantastisk godt garn å strikke med, og det blir deilig og mykt etter vask. Alt av håndarbeid jeg lager vasker jeg for hånd. 

2 kommentarer:

  1. Hei:) lurer på om det er mulighet for å få oppskriften på Mail:) er blitt helt hekta:) lurer også på om du har oppskrift på Mariusdress?:) marenui@hotmail.com

    SvarSlett
  2. For et nydelig sett! Er oppskrifta på buksa også funnet i heftet? :)

    SvarSlett